Σα. Φεβ 24th, 2024
Pylos 3
Κοινοποίηση

Τα αίτια που οδήγησαν στην ανατροπή και τελικά τη βύθιση του καραβιού ανοιχτά της Πύλου αναλύει ο Διεθνής Πραγματογνώμονας Ναυτικών Ατυχημάτων, Νίκος Σπανός.

Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πιθανότατα βυθίστηκε το αλιευτικό σκάφος ανοιχτά της Πύλου παρασύροντας στο βυθό της θάλασσας πάνω από 600 μετανάστες, επιχειρεί να αναλύσει ο Διεθνής Πραγματογνώμονας Ναυτικών Ατυχημάτων, Νίκος Σπανός.

Ο κ. Σπανός, μιλώντας στο MEGA για τα αίτια που οδήγησαν στην ανατροπή και τελικά τη βύθιση του καραβιού, είπε: «Αυτό που βλέπετε δεν ήταν ένα πλοίο, ήταν ένα νεκρό, πειρατικό κατασκεύασμα, ένα πλωτό νεκροταφείο. Το σωστό πλοίο, βάσει του Διεθνούς Δικαίου, και όλη την ισχύουσα νομοθεσία, θα πρέπει να είναι μία κατασκευή κατάλληλα ναυπηγημένη έτσι ώστε να είναι κατάλληλη να ναυσιπλοεί με ασφάλεια. Όταν ειδοποιήθηκε το ενιαίο κέντρο συντονισμού ερευνάς και διάσωσης του υπουργείου Ναυτιλίας από τις ιταλικές αρχές έγινε άμεση επέμβαση, υπάρχει σχέδιο που ονομάζεται «Ποσειδών» και εκτελείται άμεσα και τοπικά και γενικότερα, και σπεύδουν όλες οι δυνάμεις που έχουν στο πεδίο, καθώς είναι χώρος ευθύνης της χώρας μας».

Τόνισε, δε, ότι «λαμβάνουμε όλα τα μέτρα της επιχείρησης εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των επιβαινόντων. Παράλληλα δεν χάνουμε το σκάφος από τα μάτια μας και αναλύουμε τα δεδομένα έτσι ώστε να δούμε πως μπορούμε να συνεργαστούμε μ τους ανθρώπους που είναι εκεί πάνω και ξέρουμε ότι υπάρχουν και οι διακινητές που παίρνουν εντολές από αλλού και ξέρουμε ότι δεν θέλουν την βοήθειά μας και δεδομένου ότι ξέρουν ότι θα συλληφθούν να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε ως επιχειρησιακό σχεδιασμό να σώσουμε τους ανθρώπους. Σε θέματα ανθρώπινης ζωής δεν υπάρχουν νόμοι και κανονισμοί».

Στην ερώτηση γιατί δεν έσπευσαν άμεσα τα παραπλέοντα σκάφη προκειμένου να σωθούν περισσότεροι άνθρωποι, ο ειδικός απάντησε πως «το Λιμενικό όταν είναι στο πεδίο, εκτιμά αρχικά το περιστατικό. Δίνει οδηγίες αυτό που εκτιμά, στον θάλαμο επιχειρήσεων για να δουν τι πρέπει να κάνουν σε δεύτερο βαθμό. Στην παρούσα φάση, κατά τη γνώμη μου εκτιμήθηκε ότι επειδή ήταν 5 μέρες εν πλω, συνεπώς δεν είχε «πρόβλημα ευστάθειας», πίστευαν ότι δεν θα μπορούσε να γίνει άμεσα κάποια ανατροπή. Προσπάθησαν, δίνοντας έναν κάβο από πλώρη σε πλώρη, όχι ρυμούλκηση, να πλησιάσουν με σκοπό να συνεννοηθούν στο πλαίσιο της αλληλεγγύης που προβλέπεται για να δουν τις επόμενες κινήσεις τους».

Για το πώς έγινε η ανατροπή του πλοίου, ο κ. Σπανός εκτιμά ότι οι διακινητές «πιθανότατα άνοιξαν ένα επιστόμιο στο μηχανοστάσιο να μπει νερό μέσα στο πλοίο».

Σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα, «δεν υπάρχει περίπτωση αυτό το σχοινί που έριξε το Λιμενικό να οδήγησε στην ανατροπή του αλιευτικού και ούτε το Λιμενικό θα έκανε ρυμούλκηση, γιατί γνωρίζει καλά τους κινδύνους. Δίνουμε σκοινί και το αποδεσμεύουν οι διακινητές. Καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι ένα προσχεδιασμένο σχέδιο που κάνουν πάντα οι διακινητές όταν βλέπουν ότι πάνε να τους πάρουν με κάποιο τρόπο και να σωθούν οι άνθρωποι. Η μία εκδοχή για την ανατροπή του είναι ότι την ώρα που έμεινε ακυβέρνητο το πλοίο και δεν άφησαν να βοηθήσουν το δικό μας Λιμενικό να σταθεροποιήσει το σκάφος και να μην παρασύρεται από τα ρεύματα. Εκείνοι το αποδέσμευσαν το σχοινί και έθεσαν το σχέδιο τους σε εφαρμογή. Αμέσως οι άνθρωποι, τρομοκρατημένοι ανέβηκε πάνω με πανικό να δει τι συμβαίνει. Λόγω των απαράδεκτων ναυπηγικών δυνάμεων του σκάφους και επειδή ανέβηκαν όλοι πάνω βρέθηκε το μετακεντρικό ύψος πάρα πολύ ψηλά στο κατάστρωμα που σημαίνει άμεση βύθιση του σκάφους σε 10-15 λεπτά».

Τέλος, επεσήμανε ότι επειδή είδαν οι διακινητές ότι θα γίνει κάποια επιχείρηση, πιστεύει πως άνοιξαν την βάνα στο μηχανοστάσιο και μπήκε η νερό μέσα. «Πιθανότατα άνοιξαν ένα επιστόμιο στο μηχανοστάσιο να μπει νερό μέσα στο πλοίο για να έχει πιο εύκολη κλίση το σκάφος για να βυθιστεί πιο εύκολα. Με δόλο τα έκαναν αυτά τα πράγματα, είναι εγκληματίες. Αυτοί παίρνουν οδηγίες από τα κυκλώματα. Οι επιβαίνοντες δεν έχουν σωσίβια και κινητά, μόνο οι διακινητές έχουν κινητά».

Απίστευτη ομοιότητα του σκάφους που βυθίστηκε με εκείνο που είχε φτάσει στην Παλαιόχωρα

Τρομακτική είναι η ομοιότητα του αλιευτικού σκάφους που βυθίστηκε στην Πύλο, με εκείνο που είχε δέσει στο λιμάνι της Παλαιόχωρας τον Νοέμβριο του 2022. Τότε είχε γίνει μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης μεταναστών στα ελληνικά χρονικά αφού πάνω από 400 άνθρωποι είχαν αποβιβαστεί.

Ωστόσο, δεν έμελλε να συμβεί το ίδιο και τώρα. Τα συγκεκριμένα καράβια είναι σε πολύ κακή κατάσταση και οι διακινητές τα φορτώνουν με πολύ περισσότερους ανθρώπους από όσο αντέχουν.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του Mega, το σκάφος που έφτασε στην Παλαιόχωρα Σφακίων φαίνεται πως το παρήγγειλε το ίδιο άτομο που είχε παραγγείλει και το αλιευτικό που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Πύλου, ενώ είχε ζητήσει να γίνουν και οι ίδιες μετατροπές.

Το μέγεθός του είναι περίπου 20 με 25 μέτρα, διαστάσεις πανομοιότυπες με το αλιευτικό που βυθίστηκε στην Πύλο.

Δείτε φωτογραφίες:

ΠΗΓΗ: newsbomb.gr