Σα. Φεβ 24th, 2024
Supermarket Gfb948a439 1280
Κοινοποίηση

Ακρίβεια: Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολος Ραυτόπουλος, μίλησε στο Newsbomb.gr για τις ανατιμήσεις στα ράφια και το τι συμβαίνει με το καλάθι του νοικοκυριού

Ζαλίζουν οι αυξήσεις στα σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές κάθε εβδομάδα να έρχονται αντιμέτωποι με ανατιμήσεις σε βασικά είδη διατροφής. Τα τρικ και τα κόλπα που χρησιμοποιούν κάποιοι με τις συσκευασίες δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από την αγορά και μάλιστα στα μέσα της εβδομάδας ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολο Ραυτόπουλο, ο οποίος του παρέθεσε όλα τα στοιχεία που είχε συγκεντρώσει τόσο για όσα συμβαίνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ όσο και δεδομένα που αφορούν το καλάθι του νοικοκυριού.

Σύμφωνα με τον κ. Ραυτόπουλο η έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί αφορά 576 προϊόντα, ενώ συνεχίζει να συγκεντρώνει στοιχεία.

Ο κος Άδωνις Γεωργιάδης από την πλευρά του παρέδωσε τα στοιχεία στη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), η οποία θα τα αξιολογήσει και εν συνεχεία θα ενημερώσει τον αρμόδιο Υπουργό και αναλόγως των ευρημάτων θα υπάρχουν και ανάλογες κινήσεις.

Σε ό,τι αφορά στη μήνυση που προτίθεται να καταθέσει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, ο κος Ραυτόπουλος ανέφερε στο Newsbomb.gr ότι θα κατατεθεί όταν ολοκληρωθεί η έρευνα.

Νίκος Παπαθανάσης: Η αλλαγή της γραμματοσειράς στα καρτελάκια των προϊόντων
Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open ανέφερε ότι χρησιμοποιείται μικρότερη γραμματοσειρά για την τιμή ανά κιλό ή μονάδας όγκου.

«Αυτό που θα διορθώσουμε, προς διευκόλυνση των καταναλωτών, είναι τα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, στα οποία θα αναγράφεται με την ίδια γραμματοσειρά η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή μονάδας όγκου».

Και συνέχισε λέγοντας ότι «ελέγχουμε την αισχροκέρδεια με περιορισμό του ποσοστού κέρδους. Δεν μπορούμε να βάλουμε διατίμηση στην αγορά, γιατί σε αυτή την περίπτωση μπορεί να παρατηρηθούν ελλείψεις στα ράφια. Ελέγχουμε πάντα για αισχροκέρδεια με αναγωγή στη τιμή μονάδος είτε δηλαδή στο κιλό ή το λίτρο. Αυτό που θα διορθώσουμε προς διευκόλυνση των καταναλωτών είναι τα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, στα οποία θα αναγράφεται με την ίδια γραμματοσειρά η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή μονάδας όγκου. Στόχος μας ήταν και είναι η προστασία των καταναλωτών και η στήριξη των συμπολιτών μας σε αυτή την κρίση ακρίβειας Πούτιν που ροκανίζει τα εισοδήματα όλων των συμπολιτών μας».

Αγορές στα σούπερ μάρκετ – Δεκάλογος ενημερωμένου καταναλωτή

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο των διαχρονικών ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διενεργεί έρευνες στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπίσει τα φαινόμενα αυτά, να ενημερώσει τους καταναλωτές και την Πολιτεία, στο πλαίσιο του δικού της ρόλου. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου η ακρίβεια έχει γίνει ο υπ’αριθμόν 1 κίνδυνος για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή και παρά τα μέτρα που η Πολιτεία θέσπισε («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών, χωρίς δυνατότητα να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα.

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα.

Η ΕΕΚΕ, συνεπής στο ρόλο της και μέσα από την εμπειρία των επιτόπιων (και διαδικτυακών) ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διατυπώνει τον παρακάτω δεκάλογο ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, οι οποίοι, αλλάζοντας σε ένα βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες, μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές.

1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε

2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών

3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας

4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα

5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας

6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων

7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά

8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές

9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο

10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανώμαστε

Για την ΕΕΚΕ ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής, προς το σκοπό αυτό θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας.

Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/
e-mail: info@eeke.gr
Τel :210-8817730
Web: www.eeke.gr
fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/

ΠΗΓΗ: newsbomb.gr